Euroweek za nami!
Program warsztatów był niezwykle bogaty. Zajęcia prowadzili wolontariusze z Peru, Gruzji, Azerbejdżanu i Indii, którzy zarażali naszych uczniów radością i motywacją do nauki języka angielskiego. Dzięki ich prezentacjom uczniowie mieli okazję poznać różnorodność kulturową i geograficzną tych krajów, a także zgłębić ich tradycje, religie i zwyczaje.
Każdy dzień obfitował w różnorodne gry i zabawy językowe, które sprzyjały integracji, współpracy, kreatywności i komunikatywności. Mimo różnic w poziomie znajomości języka angielskiego, uczniowie radzili sobie z zadaniami takimi jak: tworzenie aplikacji, ukłądu tanecznego do wylosowanej piosenki, parodii programu telewizyjnego.
W środę grupa wybrała się na spacer do ruin zamku. Przez cały tydzień sprzyjała nam piękna pogoda. Wieczory uatrakcyjniały opiekunki dyskoteką i ogniskiem.
Udział w obozie Euroweek – Szkoła Liderów był doskonałą okazją do rozwinięcia umiejętności językowych i społecznych uczniów, przełamania barier i stereotypów oraz zwiększenia motywacji do dalszej nauki języka angielskiego. Z pewnością wielkim atutem wyjazdu była podróż pociągiem do Domaszkowa. Pewnie niektórzy uczniowie jechali Intercity pierwszy raz.
To wydarzenie pozostanie w ich pamięci jako inspirujące i pełne nowych doświadczeń.
Grupą opiekowały się Panie: Agnieszka Mścisz, Adrianna Ludwik i Wioletta Książek.
Program Euroweek jest międzynarodowym programem, który ma na celu rozwój zdolności intelektualnych, przywództwa, kreatywności, komunikacji oraz umiejętności interpersonalnych u uczniów poprzez stosowanie różnorodnych technik, podejście formalne, nieformalne i ponadkulturowe. Celem programu było zapewnienie intensywnego, o wysokiej jakości szkolenia, promującego wśród uczniów uczenie się i rozwój przez całe życie: rozwijanie zdolności przywódczych, budowanie pewności siebie, promocja nauki języków obcych, a przede wszystkim rozwijanie zdolności komunikacyjnych w języku angielskim i integracja wielokulturowa.
Survival bieszczadzki
W dniu 10.05 klasa b wzięła udział w jednodniowym survivalu przygotowanym ptzez Extreme Team Bieszczady. Uczniowie w malowniczej scenerii zdobyli umiejętność udzielania pierwszej pomocy, dowiedzieli się jak alternatywnymi metodami rozpalić ognisko, przygotować leśną herbatę i strzelać z łuku. Jednak największą atrakcją okazała się możliwość brodzenia w pobliskim strumyku
Konkurs Pięknego Czytania
Konkurs polegał na przeczytaniu fragmentu tekstu przygotowanego przez organizatorów. Jury oceniało płynność czytania, bezbłędność, wyrazistość, intonację oraz rozumienie tekstu.
Wyniki konkursu:
Mistrzem Pięknego Czytania w klasie I został:
Milan P., kl.1a
Mistrzem Pięknego Czytania w klasie II został: Kordian W., kl. 2a
Mistrzem Pięknego Czytania w klasie III został: Mikołaj K., kl. 3b
Uczniowie biorący udział w konkursie otrzymali dyplomy i upominki. Gratulujemy!
Wycieczka klas 4 do Wieliczki i Krakowa
Wizyta w Kopalni Soli w Wieliczce była niezapomnianym przeżyciem. Podziwialiśmy piękne komory, sufity o niezwykłych kształtach oraz wspaniałe rzeźby i kaplice wykonane z soli. Dowiedzieliśmy się również wiele ciekawostek na temat historii kopalni i pracy górników. To było prawdziwe zagłębienie się w historię naszego kraju. Natomiast w House of Attractions mieliśmy okazję zabawić się i aktywnie spędzić czas. Rozwiązywaliśmy zagadki, testowaliśmy swoje zmysły oraz uczestniczyliśmy w różnego rodzaju interaktywnych atrakcjach. Było wspaniale się bawić i rozwijać swoje umiejętności w tak przyjaznej atmosferze. Mamy nadzieję, że ta wycieczka pozwoliła Wam nie tylko na dobrą zabawę, ale także na poszerzenie swojej wiedzy i doświadczeń. Dziękujemy wszystkim uczniom i nauczycielom za udział i świetne towarzystwo. Już nie możemy doczekać się kolejnej wyprawy!
Z pozdrowieniami,
Aneta Brzostowska – Pieszczek
Joanna Hejnowicz
Karolina Lendzion
Igrzyska w piłce nożnej
Po bardzo dobrej grze i równie wysokich emocjach udało się wywalczyć awans do półfinałów tychże rozgrywek. Wszyscy zasługują na pochwałę i wielkie brawa ! Powodzenia w dalszych etapach !
Skład naszej drużyny pod opieką p. K. Zarzyckiego:
1. Aleksander Fura (5B)
2. Dominik Grażul (5B)
3. Jan Rozborski (6B)
4. Kacper Bylinowski (6B)
5. Michał Kus (6B)
6. Miłosz Kruk (5B)
7. Oliwier Malec (6B)
8. Szymon Jędrzejczak (5B)
9. Tymoteusz Pachla (4A)
10. Tymoteusz Ufland (4A)
Weekend pełen sukcesów!
Konkurs na projekt logo Erasmus+
Zapraszamy do udziału w konkursie na logo projektu Erasmus+: MOSAIC: Mobilizing Our Strengths, Supporting All in Community. Zachęcamy do zapoznania się ze szczegółami projektu umieszczonymi na stronie oraz załączonym regulaminem. Termin oddawania prac do 10.05.2024 r.
Projekt Erasmus+
MOSAIC: Mobilizing Our Strengths, Supporting All in Community
Cele:
Zwiększenie świadomości o ważności edukacji włączającej.
Wsparcie uczniów z różnych grup zagrożonych w budowaniu pewności siebie i inicjatywy.
Dostarczenie nauczycielom większej wiedzy i wsparcia w praktykach edukacji inkluzywnej (włączającej).
Wymiana międzynarodowa doświadczeń edukacyjnych dla lepszego zrozumienia różnorodności uczniów.
Zmniejszenie poczucia wykluczenia społecznego u uczniów zagrożonych.
Podniesienie poczucia własnej wartości i motywacji u uczniów z grup zagrożonych wykluczeniem.
Stworzenie bardziej włączającego i przyjaznego środowiska edukacyjnego.
STRESZCZENIE
Edukacja włączająca jest bardzo istotna w dzisiejszym świecie. W naszych szkołach spotykamy się z różnorodnością uczniów pod względem ich pochodzenia społecznego, ekonomicznego oraz kulturowego. Niektórzy uczniowie mogą również pochodzić z grup, które mają trudności i potrzebują dodatkowego wsparcia. To stwarza wyzwania, takie jak nierówności w nauce i wykluczenie społeczne.
Uczniowie z grup zagrożonych potrzebują wsparcia w wyrażaniu siebie, przejmowaniu inicjatywy i budowaniu pewności siebie, ponieważ mogą mieć trudności, z którymi muszą się zmagać. Sukces oraz rozwój społeczny tych uczniów mają kluczowe znaczenie dla przyszłości naszych społeczeństw.
Nauczyciele często mają trudności z dostosowaniem się do różnorodności i potrzebują więcej wsparcia oraz wiedzy na temat praktyk edukacji włączającej.
Aby pokonać te wyzwania i pomóc uczniom, podkreślamy znaczenie współpracy międzynarodowej i wymiany wiedzy. Skuteczne praktyki edukacji inkluzywnej, stosowane w innych krajach europejskich, mogą być bardzo wartościowe w tworzeniu nowych metod i strategii oraz wzmocnieniu podejścia inkluzywnego.
Międzynarodowy projekt daje nam przewagę w tej dziedzinie. Dzielenie się doświadczeniami edukatorów z różnych krajów pozwoli lepiej zrozumieć różnorodność w naszych salach lekcyjnych. Dodatkowo, międzynarodowy wymiar projektu umożliwi nauczycielom zobaczenie praktyk edukacji włączającej w działaniu, co zwiększy ich świadomość i umiejętności.
Wierzymy, że nasz projekt pomoże zmniejszyć poczucie wykluczenia społecznego u uczniów zagrożonych, zwiększy ich poczucie własnej wartości i motywację, wspomoże ich rozwój społeczny oraz pomoże im osiągnąć swój pełen potencjał akademicki.
Naszym głównym celem jest stworzenie bardziej przyjaznego środowiska edukacyjnego poprzez podniesienie poczucia własnej wartości u uczniów zagrożonych wykluczeniem, wsparcie nauczycieli w udzielaniu im bardziej inkluzywnego wsparcia.
Konkurs rozstrzygnięty!
Chcielibyśmy podziękować wszystkim uczestnikom za zaangażowanie i wysiłek w przygotowanie swoich projektów. Wasze prace były inspirujące i pełne pomysłowości.
Po dokładnym przeliczeniu wszystkich głosów, z przyjemnością ogłaszamy zwycięzców Konkursu:
I miejsce: Julia Cybulska z klasy 5b
II miejsce: Lena Sioma z klasy 7a
III miejsce: Laura Głasek z klasy 5b
oraz Aleksandra Wojnar z klasy 7a
Wszystkim laureatom serdecznie gratulujemy! Wasze projekty wyróżniły się oryginalnością, innowacyjnością i starannością wykonania. Jest to dowód Waszego talentu i zaangażowania w rozwój kreatywności.
Z wyrazami uznania
Samorząd Uczniowski
Regulamin Szkolnego Konkursu Czytelniczego I-III
Rocznica uchwalenia Konstytucji 3 maja
233 lata temu, 3 maja 1791 r., Sejm Czteroletni przyjął ustawę rządową, która przeszła do historii jako Konstytucja 3 maja. Była to pierwsza w Europie i druga na świecie – po amerykańskiej – nowoczesna ustawa zasadnicza, która stała się dokumentem tworzącym tożsamość naszego narodu. O wydarzeniu tym przypomnieli uczniowie z naszej szkoły.
Światowy Dzień Języka Angielskiego
Czy wiesz, że 23 kwietnia obchodzimy Światowy Dzień Języka Angielskiego? Ten dzień właśnie uważa się za dzień narodzin i śmierci genialnego angielskiego dramatopisarza Williama Szekspira. To dość młode święto, bo ma dopiero 14 lat. Język angielski jest używany przez największą liczbę osób na całym świecie i możemy porozumieć się w nim niemal w każdym zakątku. Znajomość języka angielskiego pozwala na swobodne komunikowanie się, poznawanie nowych kultur czy podróżowanie. Z tej okazji uczniowie klas piątych i szóstych przygotowali w grupach projekt, w którym podzielili się ciekawostkami na temat Wielkiej Brytanii i języka angielskiego. Co więcej, kilku uczniów nagrało filmik, w którym zaprezentowali dlaczego warto uczyć się języka Szekspira. Zapraszam do obejrzenia.