MOSAIC: Mobilizing Our Strengths, Supporting All in Community
Cele:
Zwiększenie świadomości o ważności edukacji włączającej.
Wsparcie uczniów z różnych grup zagrożonych w budowaniu pewności siebie i inicjatywy.
Dostarczenie nauczycielom większej wiedzy i wsparcia w praktykach edukacji inkluzywnej (włączającej).
Wymiana międzynarodowa doświadczeń edukacyjnych dla lepszego zrozumienia różnorodności uczniów.
Zmniejszenie poczucia wykluczenia społecznego u uczniów zagrożonych.
Podniesienie poczucia własnej wartości i motywacji u uczniów z grup zagrożonych wykluczeniem.
Stworzenie bardziej włączającego i przyjaznego środowiska edukacyjnego.
STRESZCZENIE
Edukacja włączająca jest bardzo istotna w dzisiejszym świecie. W naszych szkołach spotykamy się z różnorodnością uczniów pod względem ich pochodzenia społecznego, ekonomicznego oraz kulturowego. Niektórzy uczniowie mogą również pochodzić z grup, które mają trudności i potrzebują dodatkowego wsparcia. To stwarza wyzwania, takie jak nierówności w nauce i wykluczenie społeczne.
Uczniowie z grup zagrożonych potrzebują wsparcia w wyrażaniu siebie, przejmowaniu inicjatywy i budowaniu pewności siebie, ponieważ mogą mieć trudności, z którymi muszą się zmagać. Sukces oraz rozwój społeczny tych uczniów mają kluczowe znaczenie dla przyszłości naszych społeczeństw.
Nauczyciele często mają trudności z dostosowaniem się do różnorodności i potrzebują więcej wsparcia oraz wiedzy na temat praktyk edukacji włączającej.
Aby pokonać te wyzwania i pomóc uczniom, podkreślamy znaczenie współpracy międzynarodowej i wymiany wiedzy. Skuteczne praktyki edukacji inkluzywnej, stosowane w innych krajach europejskich, mogą być bardzo wartościowe w tworzeniu nowych metod i strategii oraz wzmocnieniu podejścia inkluzywnego.
Międzynarodowy projekt daje nam przewagę w tej dziedzinie. Dzielenie się doświadczeniami edukatorów z różnych krajów pozwoli lepiej zrozumieć różnorodność w naszych salach lekcyjnych. Dodatkowo, międzynarodowy wymiar projektu umożliwi nauczycielom zobaczenie praktyk edukacji włączającej w działaniu, co zwiększy ich świadomość i umiejętności.
Wierzymy, że nasz projekt pomoże zmniejszyć poczucie wykluczenia społecznego u uczniów zagrożonych, zwiększy ich poczucie własnej wartości i motywację, wspomoże ich rozwój społeczny oraz pomoże im osiągnąć swój pełen potencjał akademicki.
Naszym głównym celem jest stworzenie bardziej przyjaznego środowiska edukacyjnego poprzez podniesienie poczucia własnej wartości u uczniów zagrożonych wykluczeniem, wsparcie nauczycieli w udzielaniu im bardziej inkluzywnego wsparcia.