Konkurs na projekt logo Erasmus+
Zapraszamy do udziału w konkursie na logo projektu Erasmus+: MOSAIC: Mobilizing Our Strengths, Supporting All in Community. Zachęcamy do zapoznania się ze szczegółami projektu umieszczonymi na stronie oraz załączonym regulaminem. Termin oddawania prac do 10.05.2024 r.
Projekt Erasmus+
MOSAIC: Mobilizing Our Strengths, Supporting All in Community
Cele:
Zwiększenie świadomości o ważności edukacji włączającej.
Wsparcie uczniów z różnych grup zagrożonych w budowaniu pewności siebie i inicjatywy.
Dostarczenie nauczycielom większej wiedzy i wsparcia w praktykach edukacji inkluzywnej (włączającej).
Wymiana międzynarodowa doświadczeń edukacyjnych dla lepszego zrozumienia różnorodności uczniów.
Zmniejszenie poczucia wykluczenia społecznego u uczniów zagrożonych.
Podniesienie poczucia własnej wartości i motywacji u uczniów z grup zagrożonych wykluczeniem.
Stworzenie bardziej włączającego i przyjaznego środowiska edukacyjnego.
STRESZCZENIE
Edukacja włączająca jest bardzo istotna w dzisiejszym świecie. W naszych szkołach spotykamy się z różnorodnością uczniów pod względem ich pochodzenia społecznego, ekonomicznego oraz kulturowego. Niektórzy uczniowie mogą również pochodzić z grup, które mają trudności i potrzebują dodatkowego wsparcia. To stwarza wyzwania, takie jak nierówności w nauce i wykluczenie społeczne.
Uczniowie z grup zagrożonych potrzebują wsparcia w wyrażaniu siebie, przejmowaniu inicjatywy i budowaniu pewności siebie, ponieważ mogą mieć trudności, z którymi muszą się zmagać. Sukces oraz rozwój społeczny tych uczniów mają kluczowe znaczenie dla przyszłości naszych społeczeństw.
Nauczyciele często mają trudności z dostosowaniem się do różnorodności i potrzebują więcej wsparcia oraz wiedzy na temat praktyk edukacji włączającej.
Aby pokonać te wyzwania i pomóc uczniom, podkreślamy znaczenie współpracy międzynarodowej i wymiany wiedzy. Skuteczne praktyki edukacji inkluzywnej, stosowane w innych krajach europejskich, mogą być bardzo wartościowe w tworzeniu nowych metod i strategii oraz wzmocnieniu podejścia inkluzywnego.
Międzynarodowy projekt daje nam przewagę w tej dziedzinie. Dzielenie się doświadczeniami edukatorów z różnych krajów pozwoli lepiej zrozumieć różnorodność w naszych salach lekcyjnych. Dodatkowo, międzynarodowy wymiar projektu umożliwi nauczycielom zobaczenie praktyk edukacji włączającej w działaniu, co zwiększy ich świadomość i umiejętności.
Wierzymy, że nasz projekt pomoże zmniejszyć poczucie wykluczenia społecznego u uczniów zagrożonych, zwiększy ich poczucie własnej wartości i motywację, wspomoże ich rozwój społeczny oraz pomoże im osiągnąć swój pełen potencjał akademicki.
Naszym głównym celem jest stworzenie bardziej przyjaznego środowiska edukacyjnego poprzez podniesienie poczucia własnej wartości u uczniów zagrożonych wykluczeniem, wsparcie nauczycieli w udzielaniu im bardziej inkluzywnego wsparcia.
Konkurs rozstrzygnięty!
Chcielibyśmy podziękować wszystkim uczestnikom za zaangażowanie i wysiłek w przygotowanie swoich projektów. Wasze prace były inspirujące i pełne pomysłowości.
Po dokładnym przeliczeniu wszystkich głosów, z przyjemnością ogłaszamy zwycięzców Konkursu:
I miejsce: Julia Cybulska z klasy 5b
II miejsce: Lena Sioma z klasy 7a
III miejsce: Laura Głasek z klasy 5b
oraz Aleksandra Wojnar z klasy 7a
Wszystkim laureatom serdecznie gratulujemy! Wasze projekty wyróżniły się oryginalnością, innowacyjnością i starannością wykonania. Jest to dowód Waszego talentu i zaangażowania w rozwój kreatywności.
Z wyrazami uznania
Samorząd Uczniowski
Regulamin Szkolnego Konkursu Czytelniczego I-III
Rocznica uchwalenia Konstytucji 3 maja
233 lata temu, 3 maja 1791 r., Sejm Czteroletni przyjął ustawę rządową, która przeszła do historii jako Konstytucja 3 maja. Była to pierwsza w Europie i druga na świecie – po amerykańskiej – nowoczesna ustawa zasadnicza, która stała się dokumentem tworzącym tożsamość naszego narodu. O wydarzeniu tym przypomnieli uczniowie z naszej szkoły.
Światowy Dzień Języka Angielskiego
Czy wiesz, że 23 kwietnia obchodzimy Światowy Dzień Języka Angielskiego? Ten dzień właśnie uważa się za dzień narodzin i śmierci genialnego angielskiego dramatopisarza Williama Szekspira. To dość młode święto, bo ma dopiero 14 lat. Język angielski jest używany przez największą liczbę osób na całym świecie i możemy porozumieć się w nim niemal w każdym zakątku. Znajomość języka angielskiego pozwala na swobodne komunikowanie się, poznawanie nowych kultur czy podróżowanie. Z tej okazji uczniowie klas piątych i szóstych przygotowali w grupach projekt, w którym podzielili się ciekawostkami na temat Wielkiej Brytanii i języka angielskiego. Co więcej, kilku uczniów nagrało filmik, w którym zaprezentowali dlaczego warto uczyć się języka Szekspira. Zapraszam do obejrzenia.
“Cofnij czas” – wyróżnienie w konkursie
Dzień Ziemi
Dzień Ziemi jest największym międzynarodowym świętem, promującym proekologicznych postaw w społeczeństwie, budowanie wspólnej odpowiedzialności oraz uświadamianie ludziom zagrożeń związanych z rozwojem przemysłu. Święto to zostało ustanowione w 1970 roku, obecnie jest obchodzone w 192 krajach. W Polsce Dzień Ziemi świętujemy od 1990 roku.
W naszej szkole z okazji tego wyjątkowego dnia, klasa IVB przygotowała przedstawienie teatralne pod tytułem “Ratujmy Matkę Ziemię” i prezentację “Think green”, w której uczniowie pokazali swoim koleżankom i kolegom jak oni mogą swoimi codziennymi małymi wyborami ograniczyć zanieczyszczenia środowiska naturalnego. Uczniowie z klas 1-3 posiali lub posadzili swoje własne pomidory promując rolnictwo ekologiczne bez użycia środków ochrony roślin. Z okazji Dnia Ziemi odbył się w Naszej Szkole również konkurs na plakat i hasło promujące. Klasy1-3 pierwsze miejsce Martyna Homa 3a, drugie Hanna Bobowska1b , trzecie Michał Chmiel 1b, Klasy 4-7 pierwsze Julia Cybulska 5b ,drugie Laura Głosek 5b , trzecie Kornelia Luboch 5b, Wyróżnienie Mikołaj Ziobro. Pamiętajmy, że Nasze codzienne wybory mają wpływ na stan Naszej Planety. Dlatego ograniczmy zużycie plastiku, sadźmy rośliny, zmniejszmy zużycie energii i wody oraz pomyślmy dwa razy zanim coś wyrzucimy lub kupimy nowego. Pamiętajmy o Naszej Ziemi cały rok!
Asy z EcoKlasy
„Moja Mała Choreografia Solo, Duety 2024”
W dniu 23.04.2024 r. odbyła się pierwsza edycja Konkursu Tanecznego „Moja Mała Choreografia Solo, Duety 2024”. Uczennice naszej szkoły zaprezentowały swoje pierwsze solówki i duety na prawdziwej scenie w Młodzieżowym Domu Kultury w Rzeszowie. Wszystkie tancerki naszej szkoły zdobyły miejsca na podium.
Nagrodzeni Soliści
Kategoria klasy 1-3 Szkoły Podstawowej:
1 miejsce Maja Mucha.
Kategoria klasy 4-6 Szkoły Podstawowej:
3 miejsce Zuzanna Lęcznar.
Nagrodzone Duety
Kategoria klasy 1-3 Szkoły Podstawowej:
2 miejsce Barbara Grażul, Liliana Leszega.
Kategoria klasy 4-6 Szkoły Podstawowej:
1 miejsce Kornelia Woś, Kamila Mazurek.
Wszystkim serdecznie gratulujemy!
W Podkarpackim Centrum Kryminalistyki, Kryminologii i Medycyny Sądowej
Uczniowie klas 5B i 6B wybrali się do Wyższej Szkoły Prawa i Administracji w Rzeszowie. W Podkarpackim Centrum Kryminalistyki, Kryminologii i Medycyny Sądowej mogli zobaczyć miejsce zbrodni i analizować różne ślady na miejscu zdarzenia. Dowiedzieli się o mechanizmach działania różnych środków odurzających i substancji psychotropowych. Najbardziej odważni dotknęli ludzkiej wątroby a za pomocą okularów VR przenieśli się do miejsca zbrodni i zebrali dowody. Wyjście pomogła zorganizować jedna z mam – Pani Małgorzata Dyk. Serdecznie dziękujemy.