– Chęciny dla młodych naukowców

W dniach 24 – 25 maja klasy 5a i 4a przeżyły wspaniałą wycieczkową przygodę na świętokrzyskim szlaku.

Doświadczyliśmy wielu atrakcji o charakterze edukacyjnym w centrum naukowym Leonardo da Vinci, gdzie każde stanowisko w ciekawy sposób otwierało nas na ważne aspekty życia, np. ekologię czy fizjologię człowieka.  Średniowieczny zamek w Chęcinach zaskoczył nas stromym podejściem i wspaniałymi widokami z basztowej wieży – mogliśmy sobie wyobrazić, jak trudno go było zdobywać! Podróż do przeszłości ułatwiały nam stroje rycerskie, w które niektórzy ochoczo się przebrali. Odbyliśmy nawet ,,podróż do wnętrza Ziemi”, czyli zwiedzanie obfitującej w zjawiska krasowe pięknej jaskini Raj – prawdziwy raj dla wyobraźni! Ważnym punktem wycieczki była wyprawa  do klasztoru na Świętym Krzyżu, podczas której podziwialiśmy piękną Puszczę Jodłową i słuchaliśmy gawędy o przeszłości ziemi świętokrzyskiej. Wyprawę zakończyliśmy w zoo ,,Leśne zacisze”, które zaskoczyło nas możliwością podglądania wielu dzikich zwierząt w warunkach pełnej swobody, wśród leśnej zieleni, wśród której także my znaleźliśmy chwile zabawy i wytchnienia.